Indhold

I 2017 er der i forbindelse med kommunalvalget også valg til Ældrerådet.

Hvis du har spørgsmål til Ældrerådet kontakt da Ib Skovgaard Nielsen Tlf. 23 25 87 61 eller Henning Mortensen Tlf. 48 17 18 47.

Til årets valg til ældrerådet har 12 borgere fra Allerød stillet op som kandidat til det kommende ældreråd for perioden 2018-2021.

Navnene på de opstillede og godkendte kandidater til valget 2017 er:

  • Elsie Wengel Andersen
  • Eric Brown     
  • Dorte Hansen
  • Bente Hjorth
  • Søren Henning Jensen
  • Kjel Bording Johansen
  • Jens Jacob Krintel
  • Henning Mortensen
  • Helen Nielsen
  • Leif Finn Petersen
  • Harris Spangshauge
  • Carl-Erik Austmann Østberg

Læs om kandidaterne

Spørgsmål vedrørende valget kontakt:

Allerød Kommune, Sekretariatet
Michael Eskedal
Tlf. 48 10 01 78

31. oktober 2017

  • Åbning for brevstemmer til ældrerådet på bibliotekerne

2. november 2017

  • Præsentation af kandidater i Allerød Nyt.
  • Præsentationen findes som indstik i midtersektionen

6-8. november 2017

  • Valgfolder med præsentation af kandidater uddeles i Allerød Kommune

17. november 2017

  • Sidste frist for afgivelse af brevstemme.
  • Borgerportalen på rådhuset har åbent fra kl. 9.00 til 16.00
  • Biblioteket her kan du brevstemme frem til kl. 16.00
     

21. november 2017

  • Valgdag

23. december 2017

  • Resultatet fra ældrerådsvalget offentliggøres her på Allerød Kommunes hjemmeside

1. januar 2018

  • Rådet er funktionsdygtigt.
  • Rådet er valgt ind for perioden 1. januar 2018 til og 31. december

Alle personer med fast bopæl i Allerød Kommune, som er fyldt 60 senest d. 21. november, har muligheden for at stemme til ældrerådsvalget.

Valget afholdes ved fremmødevalg den 21. november og afholdes på samme adresser som kommunalvalget med særskilt markering.

Til valget har man muligheden for enten at stemme via brevstemme, eller at møde op på valgstederne.
Bemærk dog at det kun er muligt at brevstemme til Ældrerådet i din egen kommune. Dvs. som Allerød borger kan du kun brevstemme til Ældrerådet i Allerød ved at benytte brevstemmestederne Allerød Rådhus eller biblioteket i Allerød eller Lynge.

Brevstemmer kan afgives i Borgerportalen på rådhuset i perioden 10. oktober til 17. november inden for rådhusets åbningstider, og på Lynge- og Allerød bibliotek i perioden 31. oktober til 17. november.

Fredag d. 17. november vil det dog ikke være muligt at brevstemme fra bibliotekerne efter klokken 16.

Desuden vil der være ekstraordinært åbent for brevstemmer på rådhuset følgende dage:

  • Lørdag d. 4. november 2017 kl. 10.00 – 14.00
  • Lørdag d. 11. november 2017 10.00 – 14.00
  • Fredag d. 17. november 2017 9.00 – 16.00

Hvis man i forbindelse med kommunalvalget 2017 har anmodet om at stemme fra egen adresse, vil man også have mulighed for at stemme hjemme til ældrerådsvalget.

Husk du skal medbringe legitimation fx kørekort, pas eller sundhedskort. Hvis du har modtaget dit valgkort, bedes du medbringe det.

Der er behov for at lokale borgere melder sig som valgtilforordnede, til at hjælpe med valget i løbet af dagen.

Som tilforordnet vil du være omfattet af fuld forplejning og diæter som til hovedvalget.

Hvis du gerne vil være med til at få valget til at forløbe, skal du skrive en mail til mies@alleroed.dk, indeholdende:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer

Fristen for at melde sig som valgtilforordnet er d. 1. november 2017.

Læs om kandidaterne 2017