Rådhuset, herunder Borgerportalen er lukket for personlig fremmøde på grund af covid-19 smittefaren. Akutte ekspeditioner kan alene aftales ved at ringe indenfor Rådhusets åbningstider.
Der er telefonisk betjening og omstilling via kommunens hovednummer: 48 100 100
Mandage ml. kl. 12.00 -17.00
Torsdage ml. kl. 12.00 -17.00
Du er også velkommen til at benytte selvbetjeningsløsningerne og til at maile direkte til de enkelte afdelinger. Du finder informationer om afdelingspostkasser og hotlines her.
For at ansøge om et legitimationskort, skal du møde personligt op i Borgerportalen på rådhuset, eller ansøge via borger.dk.
Bestil tid senest dagen før
For at sikre en hurtig og effektiv service anbefaler vi, at du senest dagen før, bestiller tid til betjening via linket her: reservation.frontdesksuite.com/alleroed/tidsbestilling
Hvad er et legitimationskort?
- Et legitimationskort er til dig der er 15 år eller derover, og hverken har pas eller kørekort
- Et legitimationskort kan anvendes i en række hverdagssituationer, hvor du skal kunne bevise hvem du er
- Du skal medbringe et foto af dig selv, når du møder op i Borgerportalen.
- Du kan anvende diverse betalingskort, når du skal betale for dit nye legitimationskort. Kontant betaling skal ske i lige penge. Du kan også betale med MobilePay.
Mere information
Læs mere om legitimationskort på borger.dk: https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legitimation-og-id-kort